Opi somemainonnan ostaminen!
Somemainonnan ostamisen koulutuksessa käydään läpi sosiaalisen median maksetun mainonnan perusteet. Tutustumme erityisesti Facebook- ja Instagram-mainonnan ostamiseen, mutta kurssin tiedot ovat yleistettävissä myös muihin somekanaviin. Osallistujat oppivat somemainonnan suunnittelun ja tavoitteen asetannan perusteet sekä tulkitsemaan sosiaalisen median raportoinnissa käytettyjä käsitteitä.
Koulutuksen käytyään osallistujilla on paremmat valmiudet ostaa sosiaalisen median mainonnan palveluita kumppanilta. Koulutuksen hinnan säästää helposti siinä, että kumppania valitessa osataan alusta alkaen käyttää oikeita kriteerejä ja puhua samaa kieltä. Näin pienennämme riskiä rahan käyttämisestä vääriin asioihin
Kurssilla opit esimerkiksi
- Ymmärtämään Facebook- ja Instagram-mainonnan toiminnallisuudet ja mahdollisuudet
- Perustiedot keskeisistä työkaluista, kuten Business Managerista
- Varmistamaan budjettisi tuottavuuden
- Perustiedot sosiaalisen median mainosformaateista ja kohdennusmahdollisuuksista
- Analysoimaan mainonnan tuloksia
- Valitsemaan oikean kumppanin mainontaan
Koulutuksen esitiedot ja taso
Koulutus alkaa somemainonnan perusteista ja sopii kaikille markkinoinnin ja liiketoiminnan ammattilaisille. Et tarvitse aiempaa osaamista somemainonnasta.

Kesto: 1pv
Hinta: 790 €
hinnat ALV 0 %
Kurssit
Facebook- ja Instagram-mainonta – mitä se on?
- Facebookin ekosysteemi – missä kaikkialla mainoksesi voivat näkyä
- Facebook- ja Instagram-mainonnan hyödyt mainostajalle
- Facebook- ja Instagram-mainonta Suomessa – mainostajien panostustasot ja ulkoistamistavat
Miten Facebook- ja Instagram-mainonta toimii?
- Algoritmi ja mainoshuutokauppa – eli miten päätetään, mikä mainos näkyy
- Mistä maksat?
Tavoitteiden asetanta ja mittaaminen
- Miten määritellään mittarit Facebook- ja Instagram-mainonnalle?
- Miten määritellään oikea budjetti?
Miten valita oikea Facebook- ja Instagram-mainonnan kumppani yrityksellesi
- Eri kumppanimallit vertailussa – millä kriteereillä kumppani tulisi valita ja miten selvittää kumppanin osaamistaso?
- Millä tavoilla yhteistyö hinnoitellaan ja mikä hinnoittelumalli sopii yrityksellesi?
- Hyvä briiffi on alku onnistuneelle yhteistyölle – Miten briefata yhteistyökumppania ja mitä yhteistyökumppanilta voi vaatia?
- Tyypilliset sudenkuopat kumppanivalinnassa ja -yhteistyössä – miten varmistaa onnistunut yhteistyö?
Kurssin kouluttajat

Sanna Räsänen
Sanna Räsänen on tehnyt tuloksellista Facebook-mainontaa vuodesta 2012 lähtien, eli likimain niin kauan kuin se on Suomessa ollut mahdollista. Sanna on työskennellyt suomalaisten ja kansainvälisten mainostajien kanssa ja toteuttanut niin suuria brändikampanjoita kuin tiukan tuloslähtöistä verkkokauppamainontaa. Asiakastöiden ohessa hän on vetänyt myös mediatoimiston sometiimiä valmentaen ja kouluttaen somemainonnan uutta sukupolvea, ja eräässä vaiheessa Sannan tiimin kautta kulki merkittävä osa Suomen kaikesta maksetusta Facebook-mainonnasta. Siinä sivussa Sanna on osallistunut asiantuntijana esimerkiksi Mainostajien liiton Digin mitalla 2.0 kirjan kirjoittamiseen. Mainonnan hands on-operoinnin lisäksi hänellä on kokemusta ad tech-puolelta, joka on tuonut mittavaa kokemusta maailman suurimpien mainostajien Facebook-mainonnan tekemisestä.