Tehoa markkinointiin Facebook- ja Instragram-mainonnalla

Facebook- ja Instagram-mainonnan peruskurssi antaa osallistujalle valmiudet maksullisen mainonnan suunnitteluun ja toteutukseen. Koulutuksessa tutustutaan Facebookin mainosekosysteemin perusteisiin ja keskeisiin työkaluihin. Tämän koulutuksen jälkeen osallistuja pystyy itsenäisesti julkaisemaan ja hallinnoimaan mainoskampanjoita Facebookissa ja Instagramissa.

Kurssin esitietovaatimukset

Koulutus on perustasoinen ja sopii kaikille, jotka haluavat oppia Facebook- ja Instagram-mainonnan perusteet. Et tarvitse aiempaa osaamista kummastakaan.


Kurssilla opit esimerkiksi

  • Ymmärtämään Facebook- ja Instagram-mainonnan toiminnallisuudet ja mahdollisuudet
  • Perustiedot keskeisistä työkaluista, kuten Business Managerista
  • Suunnittelemaan mainonnan budjetteja
  • Rakentamaan toimivia mainoksia
  • Kohdentamaan mainokset halutulle kohdeyleisölle
  • Analysoimaan mainonnan tuloksia
Some ja digimarkkinointi
Perusteet

Kesto: 1pv
Hinta: 790 €
hinnat ALV 0 %

Facebook- ja Instagram-mainonta – mitä se on?

  • Facebookin ekosysteemi – missä kaikkialla mainoksesi voivat näkyä
  • Facebook- ja Instagram-mainonnan hyödyt mainostajalle
  • Facebook- ja Instagram-mainonta Suomessa – mainostajien panostustasot ja ulkoistamistavat

Miten Facebook- ja Instagram-mainonta toimii?

  • Algoritmi ja mainoshuutokauppa – eli miten päätetään, mikä mainos näkyy
  • Mistä maksat?

Tavoitteiden asetanta ja mittaaminen

  • Miten määritellään mittarit Facebook- ja Instagram-mainonnalle?
  • Miten määritellään oikea budjetti?

Facebook- ja Instagram-mainonnan suunnittelu ja kampanjoiden rakentaminen

  • Business Manager, tilirakenne
  • Kampanjoiden suunnittelu ja rakentaminen
  • Erilaiset kohdentamistavat ja kohderyhmien rakentaminen Business Managerissa
  • Mainosten suunnittelu
  • Mainonnan optimointi ja automatisointi

Kurssin kouluttajat

Heidi Hentula Google Ads Asiantuntija

Heidi Hentula

Google Ads spesialisti

Heidi Hentulalla on 10 vuoden kokemus markkinoinnista, josta digimarkkinoinnin parissa yli 6 vuoden kokemus. Digimarkkinoinnin osa-alueista vahvuutena on Google Ads -osaaminen, jonka osin kouluttaja on työskennellyt sekä asiantuntijana, että Suomen suurimman hakutiimin vetäjänä ja kehittäjänä. Toimialakokemusta löytyy sekä isoista että pienemmistä verkkokaupoista, B2B:stä, auto-, IT- sekä vakuutusalalta.

Aiheeseen liittyviä kursseja