
Kuinka Google Marketing Platformin analytiikkatyökaluja käytetään tehokkaasti
Googlen Marketing Platform sisältää neljä analytiikkatyökalua: aiemmin tuttujen Google Analyticsin ja Google Tag Managerin rinnalle ovat tulleet Data Studio ja Optimize. Google Data Studio on kaikille organisaatioille veloitukseton järjestelmä, joka auttaa eri datalähteiden yhdistämisessä, datan visualisoinnissa sekä raportoinnissa. Google Optimizen avulla organisaatiot voivat tehdä personointia sekä versio- ja monimuuttujatestejä optimoidessaan verkkopalvelujaan.
Koulutuksen aikana saat hyvän käsityksen siitä kuinka Googlen analytiikkatyökaluja voi hyödyntää verkkopalvelun analysoinnissa ja optimoinnissa. Koulutuksen alussa käydään läpi kuinka eri työkalut linkittyvät toisiinsa ja mikä on Google Marketing Platform kokonaisuudessaan.
Lisäksi saat konkreettisen käsityksen kuinka Google Tag Manager toimii digitaalisen mainonnan ja verkkopalvelun eri kohtien mittaamisen apuna. Lisäksi käydään läpi Google Analyticsin pääkäyttäjä- eli admin-puolen asetukset. Näin ymmärrät kuinka Google Analytics toimii ja miten järjestelmän asetukset vaikuttavat kerättyyn dataan ja sen laatuun. Tämä koulutus on ehdoton jokaiselle verkkopalvelun kehityksen parissa työskentelevälle ja Google Marketing Platform tuotteita käyttävälle.
Miksi osallistua?
1. Ymmärrät kuinka Google Tag Manageria voidaan käyttää tehokkaasti ja oikein verkkopalvelujen mittaamisen kehittämisessä.
2. Osaat Google Tag Managerin peruskäytön ja logiikan digitaalisen mainonnan sekä verkkopalvelun mittaamisen apuna.
3. Ymmärrät kuinka Google Analytics toimii ja mitkä sen mahdollisuudet ovat.
4. Ymmärrät kuinka Google Analyticsin asetukset vaikuttavat kerättyyn dataan ja sen laatuun.
Kurssin kohderyhmä
Koulutus on tarkoitettu kaikille organisaation digitaalisen mainonnan tai verkkopalveluiden kehityksen parissa työskenteleville. Koulutus on perustasoinen ja sopii kaikille markkinoinnin sekä verkkopalvelujen kanssa toimiville henkilöille. Et tarvitse aiempaa osaamista Google Marketing Platformin työkaluista.

Kesto: 1pv
Hinta: 790 €
hinnat ALV 0 %
Kurssit
Koulutuksen sisältö
Google Marketing Platform
• Digitaalisen analytiikan infrastruktuuri ja Googlen analytiikkatyökalut
• Miten Google Analytics toimii?
• Mitä Google Analytics ei mittaa perusasetuksilla lähtökohtaisesti
• Organisaation käytössä olevat työkalut
Google Tag Manager
• Tag Managementin periaatteet
• Mittauspisteiden määrittely – AREANA KPI-framework
• Google Tag Managerin käyttöliittymä
• Muuttujat (variables), laukaisusäännöt (triggers) ja tägit (tags)
Google Analytics – järjestelmänhallinta
• Google Analytics käyttöliittymä – admin-puoli
• Tilirakenne ja käyttöoikeuksien hallinta
• Propertyn asetukset ja linkitykset muihin Googlen työkaluihin
• Näkymän asetukset, suodattimet ja tavoitteet
Google Analytics näkymien asetukset
• Google Analytics näkymän asetukset ja suodattimnet
• Tavoitteet ja tavoitekanavat
• Verkkokaupan seuranta
Kurssin kouluttaja

Petri Mertanen
Certified Analytics Consultant
Google Tag Manager Fundamentals-, Google Ads Fundamentals- ja Google Analytics Qualification -sertifikaatit
Petrillä on yli kymmenen vuoden kokemus analytiikan hyödyntämisestä ja kehittämisestä eri kokoisissa asiakasyrityksissä sekä median parissa. Hänellä on myös kokemusta ja näkemystä nykyaikaisten analytiikkatyökalujen hyödyntämisestä ja analysointiprosessin kehittämisestä.