Tee näyttäviä 3D kokonaisuuksia Adobe 3D Substancen avulla!

Adobe 3D Substance ohjelmistot tarjoavat mahdollisuuden luoda, muokata, maalata ja rendata näyttäviä 3D kokonaisuuksia. Tärkeimpinä  ominaisuuksina ohjelmistot perustuvat Node pohjaiseen toteutukseen eli voit palata mihin tahansa vaiheeseen prosessia ja muokata jo  aikaisemmin tehtyjä asetuksia ilman että menetät aikaa ja työvaiheita.

Kurssin tavoitteena on antaa kattavat perusteet kaikkien neljän ohjelmiston käytöstä sekä yhteiskäytöstä keskenään.

Kurssin kohderyhmä

Koulutus on suunnattu kaikille, jotka haluavat oppia Substance 3D -sovellusten yhteiskäytön.

Esitietovaatimus

Kurssille osallistuminen ei vaadi aikaisempaa kokemusta Adobe 3D Substance ohjelmistoista.

Substance_ikoni_4x (002)
Perusteet

Kesto: 2pv
Hinta: 1150
hinnat ALV 0 %

 

Osallistumistavat:

Ohjelmistojen yleinen esittely: Sampler, Designer, Painter ja Stager

  • Yleinen Workflow ohjelmistojen välillä Yleinen esittely 3D  materiaaleista ja tekstuurikuvista
  • Sampler ohjelmiston perusteet
  • Tutustuminen Sampler käyttöliittymään
  • Kuvan Import
  • Kuvan yleiset asetukset
  • Kuvan muokkaaminen kuten Crop, Tiling, Scale
  • Kuvan värien muokkaaminen kuten Color variation
  •  Materiaalin vieminen toiseen Substance ohjelmaan

Designer ohjelmiston perusteet

  • Tutustuminen Designer käyttöliittymään
  • Node pohjaisuuteen tutustuminen
  • Kirjaston hyödyntäminen
  • Noden lisääminen ja asetukset
  • Nodejen muokkaaminen toisilla Nodeilla
  • Node Blend, Merge ja Output
  • Graph Pattern, Output ja värivariaatiot
  • Tekstuurien ja Shape muotojen hyödyntäminen ja asetukset
  • Materiaali pohjien hyödyntäminen ja muokkaaminen
  • Patternien ja Materiaalin vieminen Substance Painter ohjelmaan
  • Olemassa olevien asetusten muuttaminen Designerissa ja muutoksen vieminen Painter ohjelmistoon

Painter ohjelmiston perusteet

  • Tutustuminen Painter käyttöliittymään
  •  3D Mallin importtaus
  • 3D tilaan tutustuminen
  • Baking työkalujen perusteet
  • Texture Sets
  • Smart Materiaalien hyödyntäminen
  • Materiaalin rajaaminen tiettyihin osiin mallissa
  • Materiaalien asetukset
  • Uusien materiaalien tuominen
  • Layer rakenteen käsittely
  • Paint työkalut ja niiden asetukset
  •  Brush asetukset ja muokkaaminen

 

Stager ohjelmiston perusteet

  • Tutustuminen Stager käyttöliittymään
  • Mallien lisääminen toteutukseen
  • Mallien muokkaaminen
  • Materiaalien lisääminen
  • Valojen luominen ja asetukset
  • Taustan määrittely ja asetukset
  • Rendauksen asetukset
  • Export asetukset

Kurssin kouluttajat

Markku Hyttinen

Markku Hyttinen

Markku on kokenut digitaalisen grafiikan ammattilainen, yrittäjä sekä kouluttaja. Hän on toiminut pelialalla yli 20 vuotta pääasiallisesti yrittäjänä. Koulutukseltaan Markku on Tietokoneanimaattori (SKÄT 1998) ja työt digitaalisen grafiikan parissa hän…