+358 40 7070202
Search

Adobe 3D Substance

adobe-substance-icon

kesto 2 pv

1150 + ALV 24%
  • Kurssimuoto: Luokka, Etä

Tee näyttäviä 3D kokonaisuuksia Adobe 3D Substancen avulla

Adobe 3D Substance ohjelmistot tarjoavat mahdollisuuden luoda, muokata, maalata ja rendata näyttäviä 3D kokonaisuuksia. Tärkeimpinä ominaisuuksina ohjelmistot perustuvat Node-pohjaiseen toteutukseen eli voit palata mihin tahansa vaiheeseen prosessia ja muokata jo aikaisemmin tehtyjä asetuksia ilman että menetät aikaa ja työvaiheita.

Kurssin tavoitteena on antaa kattavat perusteet kaikkien neljän ohjelmiston käytöstä sekä yhteiskäytöstä keskenään.

Kurssin kohderyhmä

Koulutus on suunnattu kaikille, jotka haluavat oppia Substance 3D -sovellusten yhteiskäytön.

Esitietovaatimus

Kurssille osallistuminen ei vaadi aikaisempaa kokemusta Adobe 3D Substance -ohjelmistoista.

Tietoa koulutuksista

Luokkakoulutukset
Corellian koulutustiloissa:
Vuorikatu 20 A, Helsinki

Kiinnostaako asiakaskohtainen toteutus? Meillä onnistuu.

Kurssin olennainen sisältö

Ohjelmistojen yleinen esittely: Sampler, Designer, Painter ja Stager

  • Yleinen Workflow-ohjelmistojen välillä Yleinen esittely 3D -materiaaleista ja -tekstuurikuvista
  • Sampler-ohjelmiston perusteet
  • Tutustuminen Sampler-käyttöliittymään
  • Kuvan Import
  • Kuvan yleiset asetukset
  • Kuvan muokkaaminen kuten Crop, Tiling, Scale
  • Kuvan värien muokkaaminen kuten Color variation
  • Materiaalin vieminen toiseen Substance-ohjelmaan

Designer ohjelmiston perusteet

  • Tutustuminen Designer-käyttöliittymään
  • Node-pohjaisuuteen tutustuminen
  • Kirjaston hyödyntäminen
  • Noden lisääminen ja asetukset
  • Nodejen muokkaaminen toisilla Nodeilla
  • Node Blend, Merge ja Output
  • Graph Pattern, Output ja värivariaatiot
  • Tekstuurien ja Shape-muotojen hyödyntäminen ja asetukset
  • Materiaalipohjien hyödyntäminen ja muokkaaminen
  • Patternien ja Materiaalin vieminen Substance Painter -ohjelmaan
  • Olemassa olevien asetusten muuttaminen Designerissa ja muutoksen vieminen Painter -ohjelmistoon

Painter ohjelmiston perusteet

  • Tutustuminen Painter-käyttöliittymään
  • 3D Mallin importtaus
  • 3D tilaan tutustuminen
  • Baking -työkalujen perusteet
  • Texture Sets
  • Smart Materiaalien hyödyntäminen
  • Materiaalin rajaaminen tiettyihin osiin mallissa
  • Materiaalien asetukset
  • Uusien materiaalien tuominen
  • Layer-rakenteen käsittely
  • Paint työkalut ja niiden asetukset
  • Brush asetukset ja muokkaaminen

Stager ohjelmiston perusteet

  • Tutustuminen Stager-käyttöliittymään
  • Mallien lisääminen toteutukseen
  • Mallien muokkaaminen
  • Materiaalien lisääminen
  • Valojen luominen ja asetukset
  • Taustan määrittely ja asetukset
  • Rendauksen asetukset
  • Export-asetukset

Kurssin kesto

Kesto 2 pv.

Kurssityyppi

Luokka / Etä

Kouluttajat

Ilmoittaudu kurssille

Oletko kiinnostunut asiakaskohtaisesta toteutuksesta?

Kerro tarpeesi, niin suunnittelemme koulutuksen tarpeisiinne räätälöitynä.