Google Analytics järjestelmänhallinta (admin) eli asetukset, jotka vaikuttavat olennaisesti tallennettavan datan määrään ja laatuun.

Google Marketing Platform sisältää neljä analytiikkatyökalua: Google Tag Manager, Google Analytics sekä Data Studio ja Optimize. Tässä koulutuksessa käydään läpi Universal Analytics -version asetuksia. Tutustu tarvittaessa myös Google Analytics 4 perusteet koulutukseen. Koulutuksen alussa käydään läpi mitä kaikkea Google Marketing Platformiin sisältyy ja kuinka nämä työkalut linkittyvät toisiinsa. Tässä koulutuksessa oppiminen tapahtuu kouluttajan luennon sekä käytännön esimerkkien ja tehtävien avulla. Jokaisella osallistujalla on mahdollisuus seurata kouluttajan esimerkkejä, ja tehdä perässä toimenpiteitä omalla Google Analytics tilillä. 

Koulutuksessa käydään läpi kuinka Google Analytics (Universal Analytics) toimii? Osallistujat voivat käyttää tässä vaiheessa oman organisaation Google Analytics (GA) tiliä tai koulutukseen tarkoitettua demo-tiliä. Lisäksi koulutuksen aikana käydään läpi Google Analytics propertyn ja näkymien asetuksia. Google Analytics asetukset -koulutuksen aikana käydään läpi muiden Google Marketing Platform järjestelmien linkittämistä GA:n kanssa. Google Analytics asetukset -koulutuksen aikana keskitytään pääasiassa verkkopalvelun tavoitteiden mittaamiseen Google Analyticsin avulla, mutta lisäksi saat konkreettisen käsityksen kuinka eri asetukset ja suodattimet vaikuttavat datan laatuun. 

Miksi osallistua?

  1. Ymmärrät Google Analyticsin roolin osana Google Marketing Platform työkaluja
  2. Ymmärrät kuinka Google Analyticsiin luodaan tavoitteita
  3. Osaat muuttaa Google Analyticsin asetuksia ja ymmärrät kuinka ne vaikuttavat datan laatuun

Kurssin kohderyhmä

Tämä koulutus on ehdoton jokaiselle Google Marketing Platform tuotteita käyttävälle. Koulutus on tarkoitettu kaikille organisaation digitaalisen mainonnan tai verkkopalveluiden kehityksen parissa työskenteleville. Koulutus on perustasoinen ja sopii kaikille markkinoinnin parissa toimiville henkilöille. Koulutus soveltuu myös organisaation tai markkinoinnin ylimmälle johdolle yleissivistävänä, ja kumppanivalintoja tukevana tietoiskuna. Koulutus ei edellytä aikaisempaa kokemusta käytettävistä työkaluista, mutta on hyvä, mikäli osallistuja on joskus käyttänyt Google Analyticsia tai muita Google Marketing Platform järjestelmiä.

Mitä koulutukseen osallistuminen vaatii?

Tulet saamaan koulutuksesta kaikkein parhaimman hyödyn irti, mikäli sinulla on käytettävissäsi etäkoulutuskertojen aikana:

  1. kaksi näyttöä (toiselta seuraat koulutusta ja toiselta teet kouluttajan mukaan toimenpiteitä Google Analytics tilillä)
  2. vähintään kannettava tietokone
  3. riittävät oikeudet (mielellään järjestelmänhallitsijan eli admin-oikeudet) organisaation Google Analytics tilille (voit myös vaihtoehtoisesti käyttää koulutukseen tarkoitettua demo-tiliä)
Some ja digimarkkinointi
Perusteet

Kesto: 0,5pv
Hinta: 490 €
hinnat ALV 0 %

Osallistumistavat:

  • Luokkaosallistuminen
  • Etäosallistuminen

Vallitsevan koronatilanteen takia koulutus pidetään etänä. Katso ohjeistus etäosallistumisesta.

Kurssin kouluttajat

Petri Mertanen

Certified Analytics Consultant Google Tag Manager Fundamentals-, Google Ads Fundamentals- ja Google Analytics Qualification -sertifikaatit Petrillä on yli kymmenen vuoden kokemus analytiikan hyödyntämisestä ja kehittämisestä eri kokoisissa asiakasyrityksissä sekä median…