Ota Google Analytics perusominaisuudet varmasti haltuun

Google Marketing Platform sisältää neljä analytiikkatyökalua: Google Tag Manager, Google Analytics sekä Data Studio ja Optimize. Tässä koulutuksessa käydään läpi Universal Analytics -version perusominaisuuksia. Tutustu tarvittaessa myös Google Analytics 4 perusteet koulutukseen. Koulutuksen alussa käydään läpi mitä kaikkea Google Marketing Platformiin sisältyy ja kuinka nämä työkalut linkittyvät toisiinsa.  Tässä koulutuksessa oppiminen tapahtuu kouluttajan luennon sekä käytännön esimerkkien ja tehtävien avulla. Jokaisella osallistujalla on mahdollisuus seurata kouluttajan esimerkkejä, ja tehdä perässä toimenpiteitä omalla Google Analytics tilillä. 

Koulutuksessa käydään läpi Google Analyticsin käyttöliittymää ja perustoiminnallisuuksia. Osallistujat voivat käyttää tässä vaiheessa oman organisaation Google Analytics (GA) tiliä tai koulutukseen tarkoitettua demo-tiliä. Koulutuksen aikana käydään läpi tärkeimpiä kävijöihin, liikenteen lähteisiin, käyttäytymiseen ja tavoitteisiin liittyviä raportteja. Lisäksi opitaan kuinka oikeaoppinen liikenteen lähteiden ja mainonnan seuranta tulisi toteuttaa. Koulutuksen aikana käydään läpi tärkeimpiä Google Analyticsin mittareita ja tallennettua dataa. Lisäksi opit muodostamaan segmenttejä sekä vertailemaan dataa näiden kautta. 

Miksi osallistua?

  1. Ymmärrät Google Analyticsin roolin osana Google Marketing Platform työkaluja
  2. Ymmärrät Google Analyticsin perusraportit ja -toiminnallisuudet
  3. Osaat muodostaa segmenttejä sekä pystyt tulkitsemaan Google Analyticsin tallentamaa dataa

Kurssin kohderyhmä

Tämä koulutus on ehdoton jokaiselle Google Marketing Platform tuotteita käyttävälle. Koulutus on tarkoitettu kaikille organisaation digitaalisen mainonnan tai verkkopalveluiden kehityksen parissa työskenteleville. Koulutus on perustasoinen ja sopii kaikille markkinoinnin parissa toimiville henkilöille. Koulutus soveltuu myös organisaation tai markkinoinnin ylimmälle johdolle yleissivistävänä, ja kumppanivalintoja tukevana tietoiskuna. Koulutus ei edellytä aikaisempaa kokemusta käytettävistä työkaluista, mutta on hyvä, mikäli osallistuja on joskus käyttänyt Google Analyticsia tai muita Google Marketing Platform järjestelmiä.

Mitä koulutukseen osallistuminen vaatii?

Tulet saamaan koulutuksesta kaikkein parhaimman hyödyn irti, mikäli sinulla on käytettävissäsi etäkoulutuskertojen aikana:

  • kaksi näyttöä (toiselta seuraat koulutusta ja toiselta teet kouluttajan mukaan toimenpiteitä Google Analytics tilillä)
  • vähintään kannettava tietokone
  • riittävät oikeudet (mielellään organisaation Google Analytics tilille (voit myös vaihtoehtoisesti käyttää koulutukseen tarkoitettua demo-tiliä)
Some ja digimarkkinointi
Perusteet

Kesto: 0,5 pv
Hinta: 490 €
hinnat ALV 0 %

Osallistumistavat:

  • Luokkaosallistuminen
  • Etäosallistuminen

Vallitsevan koronatilanteen takia koulutus pidetään etänä. Katso ohjeistus etäosallistumisesta.

Kurssit

Kurssin kouluttajat

Petri Mertanen

Certified Analytics Consultant Google Tag Manager Fundamentals-, Google Ads Fundamentals- ja Google Analytics Qualification -sertifikaatit Petrillä on yli kymmenen vuoden kokemus analytiikan hyödyntämisestä ja kehittämisestä eri kokoisissa asiakasyrityksissä sekä median…