Datan visualisointi ja jakaminen organisaatiossa dashboardin avulla

Google Marketing Platform sisältää neljä analytiikkatyökalua: Google Tag Manager, Google Analytics sekä Data Studio ja Optimize. Tässä koulutuksessa käydään läpi Google Data Studion ominaisuuksia. Koulutuksen alussa käydään läpi mitä kaikkea Google Marketing Platformiin sisältyy ja kuinka nämä työkalut linkittyvät toisiinsa? Tässä koulutuksessa oppiminen tapahtuu kouluttajan luennon sekä käytännön esimerkkien ja tehtävien avulla. Jokaisella osallistujalla on mahdollisuus seurata kouluttajan esimerkkejä, ja tehdä perässä toimenpiteitä omaan dashboardiin Google Analytics tiliä hyödyntäen. 

Koulutuksessa käydään ensin läpi Google Data Studion käyttöliittymää, valmiita raporttipohjia ja datalähteiden jakamista. Osallistujat voivat tehdä tässä vaiheessa oman Google Data Studio dashboardin ja käyttää organisaation Google Analytics (GA) tiliä tai koulutukseen tarkoitettua demo-tiliä. Koulutuksen aikana käydään myös organisaatioiden erilaisia datalähteitä ja datan siiloutumiseen liittyvää haastetta. Lisäksi opitaan kuinka Data Studio ja erilaiset datalähteet otetaan käyttöön. Koulutuksen aikana keskitytään pääasiassa datan visualisointiin ja Data Studion erilaisiin toimintoihin.   

Miksi osallistua?

  1. Ymmärrät Google Data Studion roolin ja mahdollisuudet
  2. Ymmärrät kuinka voit hyödyntää erilaisia datalähteitä
  3. Osaat luoda visuaalisesti toimivan dashboardin ja pystyt muokkaamaan sitä tarpeiden mukaan

Kurssin kohderyhmä

Tämä koulutus on ehdoton jokaiselle datan visualisointia ja jakamista tarvitsevalle. Koulutus on tarkoitettu kaikille organisaation datan parissa työskenteleville. Koulutus on perustasoinen ja sopii kaikille datan parissa toimiville henkilöille. Koulutus soveltuu myös organisaation tai markkinoinnin ylimmälle johdolle yleissivistävänä, ja kumppanivalintoja tukevana tietoiskuna.

Mitä koulutukseen osallistuminen vaatii?

Tulet saamaan koulutuksesta kaikkein parhaimman hyödyn irti, mikäli sinulla on käytettävissäsi etäkoulutuskertojen aikana:

  1. kaksi näyttöä (toiselta seuraat koulutusta ja toiselta teet kouluttajan mukaan toimenpiteitä Google Data Studioon)
  2. vähintään kannettava tietokone
  3. riittävät oikeudet (mielellään organisaation Google Analytics tilille, voit myös vaihtoehtoisesti käyttää koulutukseen tarkoitettua demo-tiliä)
Some ja digimarkkinointi
Perusteet

Kesto: 0,5pv
Hinta: 490 €
hinnat ALV 0 %

Osallistumistavat:

  • Luokkaosallistuminen
  • Etäosallistuminen

Vallitsevan koronatilanteen takia koulutus pidetään etänä. Katso ohjeistus etäosallistumisesta.

Kurssin kouluttajat

Petri Mertanen

Certified Analytics Consultant Google Tag Manager Fundamentals-, Google Ads Fundamentals- ja Google Analytics Qualification -sertifikaatit Petrillä on yli kymmenen vuoden kokemus analytiikan hyödyntämisestä ja kehittämisestä eri kokoisissa asiakasyrityksissä sekä median…