Testaaminen ja konversio-optimointi Google Optimizen avulla

Google Marketing Platform sisältää neljä analytiikkatyökalua: Google Tag Manager, Google Analytics sekä Data Studio ja Optimize. Tässä koulutuksessa käydään läpi Google Optimizen ominaisuuksia sekä konversio-optimoinnin ja personoinnin periaatteita. Koulutuksen alussa käydään läpi mitä kaikkea Google Marketing Platformiin sisältyy ja kuinka nämä työkalut linkittyvät toisiinsa. Tässä koulutuksessa oppiminen tapahtuu kouluttajan luennon sekä käytännön esimerkkien ja tehtävien avulla. Jokaisella osallistujalla on mahdollisuus seurata kouluttajan esimerkkejä, ja tehdä perässä toimenpiteitä omaan Google Optimize tiliä hyödyntäen. 

Koulutuksessa käydään ensin läpi Google Data Studion käyttöliittymää, valmiita raporttipohjia ja datalähteiden jakamista. Osallistujat voivat tehdä tässä vaiheessa oman Google Data Studio dashboardin ja käyttää organisaation Google Analytics (GA) tiliä tai koulutukseen tarkoitettua demo-tiliä. Koulutuksen aikana käydään myös organisaatioiden erilaisia datalähteitä ja datan siiloutumiseen liittyvää haastetta. Lisäksi opitaan kuinka Data Studio ja erilaiset datalähteet otetaan käyttöön. Koulutuksen aikana keskitytään pääasiassa datan visualisointiin ja Data Studion erilaisiin toimintoihin.   

Miksi osallistua?

  1. Ymmärrät Google Optimizen roolin ja mahdollisuudet
  2. Ymmärrät kuinka voit tehdä personointia ja konversio-optimointia testaamisen avulla
  3. Osaat luoda personointeja ja erilaisia testejä Google Optimizen avulla

Kurssin kohderyhmä

Tämä koulutus on ehdoton jokaiselle personointia ja konversio-optimointia tekevälle. Koulutus on tarkoitettu kaikille organisaation datan parissa työskenteleville. Koulutus on tarkoitettu kaikille organisaation digitaalisen mainonnan tai verkkopalveluiden kehityksen parissa työskenteleville. Koulutus on jatkotasoinen ja sopii kaikille markkinoinnin parissa toimiville henkilöille. Koulutus soveltuu myös organisaation tai markkinoinnin ylimmälle johdolle yleissivistävänä, ja kumppanivalintoja tukevana tietoiskuna. On hyvä, että osallistujat ovat käyttäneet aiemmin Google Analyticsia rutiininomaisesti tai olet käynyt Google Analytics ja mahdollisesti Google Tag Manager -perusteet kurssin.

Mitä koulutukseen osallistuminen vaatii?

Tulet saamaan koulutuksesta kaikkein parhaimman hyödyn irti, mikäli sinulla on käytettävissäsi etäkoulutuskertojen aikana:

  1. kaksi näyttöä (toiselta seuraat koulutusta ja toiselta teet kouluttajan mukaan toimenpiteitä Google Optimizen avulla)
  2. vähintään kannettava tietokone
  3. riittävät oikeudet (mielellään organisaation Google Analytics tilille, voit myös vaihtoehtoisesti käyttää koulutukseen tarkoitettua demo-tiliä)
Some ja digimarkkinointi
Perusteet

Kesto: 0,5pv
Hinta: 490 €
hinnat ALV 0 %

Osallistumistavat:

  • Luokkaosallistuminen
  • Etäosallistuminen

Vallitsevan koronatilanteen takia koulutus pidetään etänä. Katso ohjeistus etäosallistumisesta.

Kurssin kouluttajat

Petri Mertanen

Certified Analytics Consultant Google Tag Manager Fundamentals-, Google Ads Fundamentals- ja Google Analytics Qualification -sertifikaatit Petrillä on yli kymmenen vuoden kokemus analytiikan hyödyntämisestä ja kehittämisestä eri kokoisissa asiakasyrityksissä sekä median…