Google Tag Manager – nykyaikainen ja kustannustehokas tapa erilaisten koodien sekä mittaamisen hallintaan digitaalisessa markkinoinnissa.

Google Marketing Platform sisältää neljä analytiikkatyökalua: Google Tag Manager, Google Analytics sekä Data Studio ja Optimize. Koulutuksen alussa käydään läpi mitä kaikkea Google Marketing Platformiin sisältyy ja kuinka nämä työkalut linkittyvät toisiinsa? Tässä koulutuksessa oppiminen tapahtuu kouluttajan luennon sekä käytännön esimerkkien ja tehtävien avulla. Jokaisella osallistujalla on mahdollisuus seurata kouluttajan esimerkkejä, ja tehdä perässä toimenpiteitä omalla Google Tag Manager tilillä. 

Koulutuksessa käydään läpi Google Tag Managerin asennus. Osallistujat voivat käyttää tässä vaiheessa koulutukseen tarkoitettua ympäristöä. Lisäksi koulutuksen aikana käydään läpi Tag Managementin yleisiä periaatteita ja hyötyjä. Google Tag Manager (GTM) koulutuksen aikana käydään läpi muuttujia, laukaisusääntöjä ja erilaisia tägejä. GTM-koulutuksen aikana keskitytään pääasiassa verkkopalvelun tarkempaan mittaamiseen Google Analyticsin avulla, mutta lisäksi saat konkreettisen käsityksen kuinka GTM toimii myös digitaalisen mainonnan mittaamisen apuna. 

Miksi osallistua?

  1. Ymmärrät Google Tag Managerin roolin osana Google Marketing Platform työkaluja
  2. Ymmärrät kuinka Google Tag Manageria voidaan käyttää tehokkaasti, hallitusti ja oikein
  3. Osaat Google Tag Managerin peruskäytön ja logiikan digitaalisen mainonnan sekä verkkopalvelun mittaamisen apuna

Kurssin kohderyhmä

Tämä koulutus on ehdoton jokaiselle Google Marketing Platform tuotteita käyttävälle. Koulutus on tarkoitettu kaikille organisaation digitaalisen mainonnan tai verkkopalveluiden kehityksen parissa työskenteleville. Koulutus on perustasoinen ja sopii kaikille markkinoinnin parissa toimiville henkilöille. Koulutus soveltuu myös organisaation tai markkinoinnin ylimmälle johdolle yleissivistävänä, ja kumppanivalintoja tukevana tietoiskuna. Koulutus ei edellytä aikaisempaa kokemusta käytettävistä työkaluista, mutta on hyvä, mikäli osallistuja on joskus käyttänyt Google Analyticsia tai muita Google Marketing Platform järjestelmiä.

Mitä koulutukseen osallistuminen vaatii?

Tulet saamaan koulutuksesta kaikkein parhaimman hyödyn irti, mikäli sinulla on käytettävissäsi etäkoulutuskertojen aikana:

  • kaksi näyttöä (toiselta seuraat koulutusta ja toiselta teet kouluttajan mukaan toimenpiteitä Google Tag Manager tilillä)
  • vähintään kannettava tietokone
  • riittävät oikeudet organisaation Google Tag Manager tilille (voit myös vaihtoehtoisesti käyttää koulutusta varten luotua ympäristöä)
Some ja digimarkkinointi
Perusteet

Kesto: 0,5pv
Hinta: 490 €
hinnat ALV 0 %

Osallistumistavat:

  • Luokkaosallistuminen
  • Etäosallistuminen

Vallitsevan koronatilanteen takia koulutus pidetään etänä. Katso ohjeistus etäosallistumisesta.

Kurssit

Kurssin kouluttajat

Petri Mertanen

Certified Analytics Consultant Google Tag Manager Fundamentals-, Google Ads Fundamentals- ja Google Analytics Qualification -sertifikaatit Petrillä on yli kymmenen vuoden kokemus analytiikan hyödyntämisestä ja kehittämisestä eri kokoisissa asiakasyrityksissä sekä median…