Hakusanamainonta haltuun kumppanin avulla

Google Ads-koulutus perehdyttää osallistujat hakusanamainonnan perusteisiin. Kurssilla käydään läpi Google Adsin toiminnallisuudet, mahdollisuudet sekä miten tulkitaan tse mainonnan dataa. Ymmärrys Google Adsin mahdollisuuksista parantaa valmiuksia ostaa palvelua ulkoistettuna ja tehostaa kumppaniyhteistyötä. Koulutuksessa käydään lisäksi läpi millä kriteereillä asiantuntijakumppani tulisi valita ja miten välttää tyypillisimmät sudenkuopat kumppanivalinnassa.

Kurssilla opit esimerkiksi

  • Ymmärtämään Google Adsin toiminnallisuudet ja mahdollisuudet
  • Kuinka hyödyntää Google Adsia tavoittamaan potentiaaliset asiakkaasi
  • Opit tulkitsemaan Google Adsin dataa ja mainonnan toimivuutta
  • Parannat valmiuksiasi ostaa laadukasta Google Ads -asiantuntijuutta
  • Opit välttämään kumppanivalinnan sudenkuopat
  • Varmistamaan, että budjettisi tuottaa mahdollisimman paljon

Koulutuksen esitiedot ja taso

Koulutus alkaa hakusanamainonnan perusteista ja sopii kaikille markkinoinnin ja liiketoiminnan ammattilaisille. Et tarvitse aiempaa osaamista Google Ads -perusteista.

Some ja digimarkkinointi
Perusteet

Kesto: 1pv
Hinta: 790 €
hinnat ALV 0 %

Google Ads – mitä se on ja miten se on kehittynyt vuosien varrella?

  • Lyhyt esittely Google Adsin mainontavaihtoehdoista (hakusanamainonta, display-mainonta, Gmail -mainonta ja YouTube -mainonta)
  • Google Adsin hyödyt mainostajalle
  • Google Ads Suomessa – mainostajien panostustasot ja ulkoistamistavat

Miten Google Adsin hakusanamainonta toimii?

  • Miten Google valitsee mitkä mainokset näkyvät ja miten Google laskuttaa mainoksista?
  • Laadukkaan hakusanamainonnan suunnittelu – avainsanatutkimus ja tilirakenne perusta onnistuneelle mainonnalle
  • Hakusanamainonnan optimointi – mitä se tarkoittaa käytännössä?

Miten hakusanamainonnalle asetetaan tavoitteet ja miten sitä mitataan?

  • Miten määritellään mittarit hakusanamainonnalle?
  • Miten lasketaan auki tavoitetasot ja tarvittava budjetti?

Miten valita oikea Google Ads -kumppani yrityksellesi

  • Eri kumppanimallit vertailussa – millä kriteereillä kumppani tulisi valita ja miten selvittää kumppanin osaamistaso?
  • Millä tavoilla yhteistyö hinnoitellaan ja mikä hinnoittelumalli sopii yrityksellesi?
  • Hyvä briiffi on alku onnistuneelle yhteistyölle – Miten briefata yhteistyökumppania ja mitä yhteistyökumppanilta voi vaatia?
  • Tyypilliset sudenkuopat kumppanivalinnassa ja -yhteistyössä – miten varmistaa onnistunut yhteistyö?

Tätä aihetta kouluttaa

Heidi Hentula Google Ads Asiantuntija

Heidi Hentula

Google Ads spesialisti

Heidi Hentulalla on 10 vuoden kokemus markkinoinnista, josta digimarkkinoinnin parissa yli 6 vuoden kokemus. Digimarkkinoinnin osa-alueista vahvuutena on Google Ads -osaaminen, jonka osin kouluttaja on työskennellyt sekä asiantuntijana, että Suomen suurimman hakutiimin vetäjänä ja kehittäjänä. Toimialakokemusta löytyy sekä isoista että pienemmistä verkkokaupoista, B2B:stä, auto-, IT- sekä vakuutusalalta.