Digimainonnan ja analytiikan koulutukset
Google Analytics, Google Ads, Facebook ja Instagram

Digimarkkinoinnin ja analytiikan koulutukset

Käytä maailman parhaita markkinointityökaluja oikein ja tehokkaasti!

Googlen ja Facebookin myynti-ja markkinointikoneet ovat keskeisiä menestystekijöitä markkinoijalle. Lisäksi toimenpiteiden onnistuminen ja kustannustehokkuus riippuu todella paljon oikeasta tilannekuvasta, jonka analytiikkatyökalut tarjoavat. Corellian digimarkkinoinnin kouluttajat ovat monessa liemessä keitettyjä alan ammattilaisia, joten koulutuksen opit tulevat suoraan oikeasta elämästä!

Petri Mertanen
Google Tag Manager Fundamentals-, Google Ads Fundamentals- ja Google Analytics Qualification -sertifikaatit

Petrillä on yli kymmenen vuoden kokemus analytiikan hyödyntämisestä ja kehittämisestä eri kokoisissa asiakasyrityksissä sekä median parissa. Hänellä on myös kokemusta ja näkemystä nykyaikaisten analytiikkatyökalujen hyödyntämisestä ja analysointiprosessin kehittämisestä

Heidi Hentula Google Ads asiantuntija

Heidi Hentula
Google Ads hakusanamainonnan asiantuntija

Heidi Hentulalla on 10 vuoden kokemus markkinoinnista, josta digimarkkinoinnin parissa yli 6 vuoden kokemus. Digimarkkinoinnin osa-alueista vahvuutena on Google Ads -osaaminen, jonka osin kouluttaja on työskennellyt sekä asiantuntijana, että Suomen suurimman hakutiimin vetäjänä ja kehittäjänä. Toimialakokemusta löytyy sekä isoista että pienemmistä verkkokaupoista, B2B:stä, auto-, IT- sekä vakuutusalalta.

 

Analytiikka ja optimointi

Koulutus

Google Analytics asetukset 

Google Analytics järjestelmänhallinta eli asetukset, jotka vaikuttavat olennaisesti tallennettavan datan määrään ja laatuun

Koulutuksessa käydään läpi kuinka Google Analytics (Universal Analytics) toimii? Lisäksi koulutuksen aikana käydään läpi Google Analytics propertyn ja näkymien asetuksia. Google Analytics asetukset -koulutuksen aikana käydään läpi muiden Google Marketing Platform järjestelmien linkittämistä GA:n kanssa.

Koulutus

Google Tag Manager perusteet

Google Tag Manager – nykyaikainen ja kustannustehokas tapa erilaisten koodien sekä mittaamisen hallintaan digitaalisessa markkinoinnissa

Koulutuksessa käydään läpi Google Tag Managerin asennus ja Tag Managementin yleisiä periaatteita sekä hyötyjä. Lisäksi koulutuksen aikana käydään läpi muuttujia, laukaisusääntöjä ja erilaisia tägejä.

Koulutus

Google Analytics perusteet 

Ota Google Analytics perusominaisuudet varmasti haltuun

Koulutuksessa käydään läpi Google Analyticsin käyttöliittymää, perustoiminnallisuuksia ja käydään läpi tärkeimpiä kävijöihin, liikenteen lähteisiin, käyttäytymiseen sekä tavoitteisiin liittyviä raportteja.Opit myös kuinka oikeaoppinen liikenteen lähteiden ja mainonnan seuranta tulisi toteuttaa. Koulutuksessa käydään läpi tärkeimpiä Google Analyticsin mittareita ja tallennettua dataa.

Koulutus

Google Analytics jatko

Hyödynnä Google Analyticsin kehittyneempiä ominaisuuksia

Koulutuksessa käydään läpi Google Analyticsin käyttöliittymää, kehittyneempiä toiminnallisuuksia, organisaation toimintaa avustaviin toiminnallisuuksiin  sekä kehittyneempiin raportteihin.

Koulutus

Google Data Studio

Datan visualisointi ja jakaminen organisaatiossa dashboardin avulla

Koulutuksessa käydään ensin läpi Google Data Studion käyttöliittymää, valmiita raporttipohjia ja datalähteiden jakamista. Lisäksi koulutuksessa käydään myös organisaatioiden erilaisia datalähteitä, datan siiloutumiseen liittyvää haastetta sekä opitaan kuinka Data Studio ja erilaiset datalähteet otetaan käyttöön.

Koulutus

Google Optimize

Testaaminen ja konversio-optimointi Google Optimizen avulla

Tässä koulutuksessa käydään läpi Google Optimizen ominaisuuksia sekä konversio-optimoinnin ja personoinnin periaatteita. Koulutuksen alussa käydään läpi mitä kaikkea Google Marketing Platformiin sisältyy ja kuinka nämä työkalut linkittyvät toisiinsa.

Hakusanamainonta, Google Ads

Koulutus

Hakusanamainonnan perusteet

Google Ads kumppanin valinta

Ymmärrys Google Adsin mahdollisuuksista parantaa valmiuksia ostaa palvelua ulkoistettuna ja tehostaa kumppaniyhteistyötä. Koulutuksessa käydään lisäksi läpi millä kriteereillä asiantuntijakumppani tulisi valita ja miten välttää tyypillisimmät sudenkuopat kumppanivalinnassa.

Koulutus

Google Ads peruskurssi

Opi Google Ads hakusanamainonnan perusteet

Google Ads-peruskurssi on käytännönläheinen koulutus, joka perehdyttää osallistujat hakusanamainonnan perusteisiin. Koulutuksessa käydään läpi Google Adsin toiminnallisuudet, mahdollisuudet ja miten suunnitella ja rakentaa mainoskampanjoita.

Koulutus

Google Ads tehokäyttöön

Google Ads jatkokurssi on käytännönläheinen koulutus jossa syvennytään Google Adsin toiminnallisuuksiin. Koulutuksessa käydään läpi miten saat tehostettua hakusanamainontaa entisestään.

Facebook- ja Instagram-mainonta

Koulutus

Somemainonnan ostaminen

Opi somemainonnan suunnittelua ja tavoiteasetantaa tehokkaasti

Käytännönläheisestä koulutuksesta saat paremmat valmiudet ostaa sosiaalisen median mainonnan palveluita kumppanilta. Kumppania valitessa on hyvä osata jo alusta alkaen käyttää oikeita kriteerejä sekä puhua samaa kieltä. Näin pienennetään riskiä rahan käyttämisestä vääriin asioihin.

Koulutus

Facebook- ja Instagram-mainonnan perusteet

Julkaise ja hallitse mainoskampanjoitasi Facebookissa ja Instragramissa

Koulutuksessa tutustutaan Facebookin mainosekosysteemin perusteisiin ja keskeisiin työkaluihin. Tämän koulutuksen jälkeen pystyt itsenäisesti julkaisemaan ja hallinnoimaan mainoskampanjoita Facebookissa ja Instagramissa.

Koulutus

Facebook- ja Instagram-mainonnan jatkokurssi

Tuloksia Facebook- ja Instagram-mainonnalla

Koulutuksessa tutustutaan edistyneiden mainostajien aktiivisesti käyttämiin menetelmiin, joilla pystyy tehostamaan mainontaansa ja saamaan siitä irti enemmän tuloksia.