Tehoa markkinointiin Facebook- ja Instragram-mainonnalla

Facebook- ja Instagram-mainonnan peruskurssi antaa osallistujalle valmiudet maksullisen mainonnan suunnitteluun ja toteutukseen. Koulutuksessa tutustutaan Facebookin mainosekosysteemin perusteisiin ja keskeisiin työkaluihin. Tämän koulutuksen jälkeen osallistuja pystyy itsenäisesti julkaisemaan ja hallinnoimaan mainoskampanjoita Facebookissa ja Instagramissa.

Kurssin esitietovaatimukset

Koulutus on perustasoinen ja sopii kaikille, jotka haluavat oppia Facebook- ja Instagram-mainonnan perusteet. Et tarvitse aiempaa osaamista kummastakaan.


Kurssilla opit esimerkiksi

  • Ymmärtämään Facebook- ja Instagram-mainonnan toiminnallisuudet ja mahdollisuudet
  • Perustiedot keskeisistä työkaluista, kuten Business Managerista
  • Suunnittelemaan mainonnan budjetteja
  • Rakentamaan toimivia mainoksia
  • Kohdentamaan mainokset halutulle kohdeyleisölle
  • Analysoimaan mainonnan tuloksia

Facebook- ja Instagram-mainonta – mitä se on?

  • Facebookin ekosysteemi – missä kaikkialla mainoksesi voivat näkyä
  • Facebook- ja Instagram-mainonnan hyödyt mainostajalle
  • Facebook- ja Instagram-mainonta Suomessa – mainostajien panostustasot ja ulkoistamistavat

Miten Facebook- ja Instagram-mainonta toimii?

  • Algoritmi ja mainoshuutokauppa – eli miten päätetään, mikä mainos näkyy
  • Mistä maksat?

Tavoitteiden asetanta ja mittaaminen

  • Miten määritellään mittarit Facebook- ja Instagram-mainonnalle?
  • Miten määritellään oikea budjetti?

Facebook- ja Instagram-mainonnan suunnittelu ja kampanjoiden rakentaminen

  • Business Manager, tilirakenne
  • Kampanjoiden suunnittelu ja rakentaminen
  • Erilaiset kohdentamistavat ja kohderyhmien rakentaminen Business Managerissa
  • Mainosten suunnittelu
  • Mainonnan optimointi ja automatisointi

Kurssin kouluttajat

Sanna Räsänen

Sanna Räsänen

Sanna Räsänen on tehnyt tuloksellista Facebook-mainontaa vuodesta 2012 lähtien, eli likimain niin kauan kuin se on Suomessa ollut mahdollista. Sanna on työskennellyt suomalaisten ja kansainvälisten mainostajien kanssa ja toteuttanut niin suuria brändikampanjoita kuin tiukan tuloslähtöistä verkkokauppamainontaa. Asiakastöiden ohessa hän on vetänyt myös mediatoimiston sometiimiä valmentaen ja kouluttaen somemainonnan uutta sukupolvea, ja eräässä vaiheessa Sannan tiimin kautta kulki merkittävä osa Suomen kaikesta maksetusta Facebook-mainonnasta. Siinä sivussa Sanna on osallistunut asiantuntijana esimerkiksi Mainostajien liiton Digin mitalla 2.0 kirjan kirjoittamiseen. Mainonnan hands on-operoinnin lisäksi hänellä on kokemusta ad tech-puolelta, joka on tuonut mittavaa kokemusta maailman suurimpien mainostajien Facebook-mainonnan tekemisestä.

Aiheeseen liittyviä kursseja