Google Ads perusteet käytännössä
Google Ads-peruskurssi on käytännönläheinen koulutus, joka perehdyttää osallistujat hakusanamainonnan perusteisiin. Koulutuksessa käydään läpi Google Adsin toiminnallisuudet, mahdollisuudet ja miten suunnitella ja rakentaa mainoskampanjoita.
Kurssilla opit esimerkiksi
- Ymmärtämään Google Adsin toiminnallisuudet ja mahdollisuudet
- Kuinka hyödyntää Google Adsia tavoittamaan potentiaaliset asiakkaasi
- Ymmärtämään miten Google Ads toimii
- Miten voit hyödyntää Google Ads mainoksia omassa markkinoinnissasi
- Opit suunnittelemaan ja rakentamaan tuloksellisia hakusanamainonnan kampanjoita
Koulutuksen esitiedot ja taso
Koulutus on perustasoinen ja sopii kaikille, jotka haluavat oppia hakusanamainonnan perusteet. Et tarvitse aiempaa osaamista Google Adsista.
Google Ads – mitä se on ja miten se on kehittynyt vuosien varrella?
- Google Adsin mainontavaihtoehdot (hakusanamainonta, display-mainonta, Gmail -mainonta ja YouTube -mainonta)
- Google Adsin hyödyt mainostajalle
- Google Ads Suomessa – mainostajien panostustasot ja ulkoistamistavat
Miten Google Adsin hakusanamainonta toimii?
- Miten Google valitsee mitkä mainokset näkyvät
- Miten Google laskuttaa mainoksista?
Hakusanamainonnan tavoitteet ja mittaaminen?
- Miten määritellään mittarit hakusanamainonnalle?
- Miten lasketaan auki tavoitetasot ja tarvittava budjetti?
Hakusanamainonnan suunnittelu ja kampanjoiden rakentaminen
- Avainsanatutkimus ja eri avainsanatyypit
- Google Adsin tilirakenne ja kampanjoiden suunnittelu ja rakentaminen
- Mainosten suunnittelu
- Hakusanamainonnan optimointi – mitä se tarkoittaa käytännössä?
Tätä aihetta kouluttaa

Heidi Hentula
Digimarkkinoinnin asiantuntija
Heidi Hentulalla on 10 vuoden kokemus digimarkkinoinnista. Digimarkkinoinnin osa-alueista vahvuutena on Google- ja Facebook- sekä Instagram- mainonnan osaaminen, jonka osin kouluttaja on työskennellyt sekä asiantuntijana, että Suomen suurimman hakutiimin vetäjänä ja kehittäjänä. Toimialakokemusta löytyy sekä isoista että pienemmistä verkkokaupoista, B2B:stä, auto-, IT- sekä vakuutusalalta.