Tehokasta tekstiä verkkoon – Opi tuottamaan tavoitteellista, kiinnostavaa ja optimoitua sisältöä omiin kanaviin

Miksi tämä koulutus?

  1. Koska ostokäyttäytyminen on muuttunut ja kohderyhmät sivistävät itseään verkossa, yritysten on panostettava näkyvyyteen ja verkossa löydettävyyteen. Hakukoneet painottavat yhä enemmän sisällön merkitystä (vaikkakin tekninen optimointikin on tärkeää) yritysten on yhä enemmän panostettava laadukkaan ja näkemyksellisen sisällön suunnitteluun ja tuotantoon.
  1. Varsinkin b2b liiketoiminnassa kilpailun kiristyminen ja tuotteiden ja palveluiden samankaltaisuus pakottavat yrityksiä rakentamaan luotettavuutta ja asiantuntijuutta tarjoamalla asiakasta palvelevaa sisältöä.
  1. Tutkimusten mukaan sisältöä toteutetaan todella moneen kanavaan ja formaattiin ja sisällöntuotannon vaatimukset ennemminkin kasvavat kuin vähenevät. Linkki tutkimukseen (pdf)

Kenen kannattaa osallistua?

Koulutus on tarkoitettu kaikille:

  • jotka luovat kirjallista sisältöä esim. verkkosivuille, blogeihin, someen, uutiskirjeisiin, jne
  • joiden mielestä on haasteellista päättää millaista sisältöä kannattaa tuottaa
  • jotka haluavat optimoida sisältöä, niin että potentiaaliset asiakkaat löytävät sen
  • jotka työskentelevät web-julkaisujärjestelmän kanssa (esim. WordPress) ja tarvitsevat tukea sisällöntuotantoon ja tekniseen optimointiin.

Koulutus antaa tukea sisältösuunnitelman tuotantoon ja ostajapersoonien ymmärtämiseen, mutta suurimman osan ajasta paneudutaan konkreettisesti erilaisiin tapoihin parantaa yrityksen oman sisällön luettavuutta, kiinnostavuutta ja löydettävyyttä verkosta. Itse kirjoittamiseen paneudutaan toki, mutta ei niin syvällisesti kuin perinteisissä kirjoittamiskoulutuksissa.

Some ja digimarkkinointi

Perusteet

Kesto: 1pv
Hinta:  790€
hinnat ALV 0 %


Koulutuksen sisältö


Kohderyhmäymmärrys

Miten selvität millainen sisältö kiinnostaa kohderyhmää

  • Ostajapersoonat – miten luodaan ostajapersoonat yritykselle
  • Kohderyhmän tiedontarpeet – ostoprosessin eri kohdissa
  • Mitä sisältöjä tarjoamaasi liittyen haetaan – avainsana-analyysi, muut selvitystyökalut
  • Miten sisältöjä jaetaan – miten löydetään vaikuttajat, mitä jaetaan,

Sisältötyypit

Miten valitset sisällön muodon? Käydään läpi tärkeimmät syyt valita eri formaatit sekä lyhyesti niissä huomioitavat seikat

  • Tavoite, kohderyhmä, ostoprosessin vaihe vaikuttavat valintaan
  • Oppaat ja Miten-jutut
  • Infografit ja kuvat
  • Testimonialit
  • Blogit
  • Videot
  • Webinaarit
  • Uutiskirjeet

Sisällöntuotanto 

Miten tuotat kiinnostavaa sisältöä?

  • Tavoite
  • Miten löydetään asiakasta kiinnostava hyöty?
  • Otsikot
  • Näkökulmat
  • Lyhyttä vai pitkää?
  • Avoimuus
  • Tekninen optimointi WordPressissä
  • Muut kiinnostavuuteen vaikuttavat asiat 

Kirjoittaminen

Miten kirjoitat helppolukuisesti ja –tajuisesti

  • Yksinkertaista
  • Passiivi
  • Jargoni
  • Analogia

Muut tärkeät kirjoittamiseen liittyvät asiat


Kurssin kouluttaja


Lena Halén

Lena Halén

Kouluttajana toimii sisältöstrategi ja viestintäkonsultti Lena Halén, joka perustamassaan  sisältömarkkinointitoimisto Contentassa suunittelee ja toteuttaa markkinoinnin-…