Suunnittele, mallinna ja animoi
realistisia tuotemallinnuksia

3D suunnittelu, mallinnus ja animaatio

3DsMax -ohjelma on laajalti käytössä mm. arkkitehtuurin visualisoinnissa sekä tuotekuvien luomisessa. 3D:tä voidaan hyödyntää myös peleissä sekä muussa digitaalisen median sisällöntuotannossa kuten tuote-esittelyissä sekä luoda kattavia 3D animaatiokokonaisuuksia valaisuineen ja efekteineen. Voit luoda 3D elementtejä liitettäviksi muuhun tuotantoon ja käyttää mainos-, filmi- tai peligrafiikan tuotannossa.

Unityn avulla tuot 3D esityksesi eloon reaaliaikaista 3D-grafiikkaa hyödyntämällä. Reaaliaikaista 3D grafiikkaa voidaan näyttää ja suorittaa tietokoneilla suoraan käyttöjärjestelmissä (esim. Windows), selaimissa (esim. Chrome) sekä mobiilaitteissa (Android, iOS). Unity-ohjelmistolla voidaan toteutukseen liittää mukaan myös interaktiivisuutta, jota voidaan hyödyntää esim. Peleissä, arkkitehtuurin visualisointtissa, interaktiivissa toteutuksissa, VR (virtual reality) toteutuksissa, sekä animaatioissa (huvi- ja hyöty).

Koulutus

3Ds Max perusteet

Opi 3D mallinnuksen perusteet

3D-mallinnus- ja renderointiohjelmisto Autodesk 3ds Max® mahdollistaa kokonaisten pelimaailmoiden, suunnitelmien visualisointien ja virtuaalitodellisuuksien luomisen. Tämän kurssin jälkeen sinulla on valmiudet tehdä 3D-grafiikkaa kuten tuotekuvia tai 3D-elementtejä vaikkapa animaatioihin ja videoihin.

Koulutus

3Ds Max jatkokurssi

Kehity 3D taidoissa

Kurssi kehittää olemassa olevia 3D-grafiikka tietoja ja taitoja. Opit mm. monimutkaisempien mallien kuten hahmojen mallintamista, sekä niiden tarkempaa valmistelua teksturointia varten ja erilaisten efektien ja valaisun luomista sekä hyödyntämistä.

Koulutus

Mudbox perusteet

3D mallien muokkaus

Sculptaus, eli 3D-mallin muovailu erilaisilla työkaluilla ja keinoilla, on nykyaikainen tapa työstää 3D-malleista monimutkaisempia ja näyttävämpiä kokonaisuuksia. Opi hyödyntämään mallien muokkauksessa Autodeskin 3Ds Max ja Maya -ohjelmien kanssa toimivaa Mudbox on sculptaus-ohjelmaa.

Markku Hyttinen

Markku Hyttinen, Aniway Oy

Kouluttaja Markku Hyttinen on kokenut digitaalisen grafiikan ammattilainen, yrittäjä sekä
kouluttaja. Hän on toiminut pelialalla yli 20 vuotta pääasiallisesti
yrittäjänä. Koulutukseltaan Markku on Tietokoneanimaattori.

Koulutus

Unity perusteet

Havainnollistavia animaatioita

Kurssi antaa valmiuden luoda erilaisia projekteja Unityssa, oli sitten tarkoitus tehdä pelejä, tuote-esittelyitä tai havainnollistavia animaatiota. Kurssilla opitaan Unityn tehokas hyödyntäminen, ja erilaisten esimerkkien ja tehtävien kautta.

Koulutus

Unity jatkokurssi

Unity tehokäyttöön

Opi laajentamaan Unityprojektiesi monipuolisuutta. Luo näyttävää 3D-sisältöä,  monimutkaisia animaatiokokonaisuuksia, hyödynnä erilaisia valaisutekniikoita sekä luo VR-projekteja. Tämän kurssin opeilla kaikki tämä on mahdollista.

Koulutus

Blender peruskurssi

Blender tehokäyttöön

Opi ohjelman perusteet tehokkaasti: tämän kurssin jälkeen sinulla on valmiudet tehdä 3D-grafiikkaa kuten tuotekuvia tai 3D-elementtejä vaikkapa animaatioihin ja videoihin.