3Ds Max tehokäyttöön
3DsMax jatkokurssilla opit lisää erilaisista työkaluista ja tekniikoista, jotka mahdollistavat monipuolisten ja näyttävien 3D kokonaisuuksien luomisen.
Kurssi antaa valmiudet kehittää olemassa olevia 3D-grafiikka tietoja ja taitoja eteenpäin. Kurssilla opitaan monimutkaisempien mallien kuten hahmojen mallintamista, sekä niiden tarkempaa valmistelua teksturointia varten; sekä erilaisten efektien ja valaisun luomista sekä hyödyntämistä. Animaatiotaitoja viedään eteenpäin hahmojen luustojen rakentamisella ja animaatiotekniikoilla. Kurssille osallistuminen vaatii perustiedot ja taidot 3D-ohjelmistoista (esim. 3DsMax perusteet kurssin läpikäymisen).
Kurssilla opit mm.
- Edistyneet mallinnustekniikat
- UV Mapping -mallien valmistelu teksturointia varten
- Luustojen luominen hahmojen luonnissa
- Luuston hyödyntäminen hahmoanimaatiossa
- Valaisujen luominen
- Efektien luominen
- Edistyneet renderöintitekniikat
Kurssin kohderyhmä
Kurssi sopii kaikille 3D-grafiikan perusteet jo hallitseville suunnittelijoille. Opiskelu tapahtuu hands on tyyppisesti käytännön harjoituksina.

Kesto: 2pv
Hinta: 1 490 €
hinnat ALV 0 %
Kurssit
Edistyneet mallinnus tekniikat
- Graphite Modeling työkalut
- Referenssikuvien hyödyntäminen
- Hahmon mallintaminen
UV Mapping ja Teksturointi
- Mallien valmistelu UV Mappingia varten
- Mallien UV Mapping
- UV Mapping hyödyntäen Seams -saumoja
- Viewport Canvas teksturointi
Luustojen luominen ja hyödyntäminen esimerkiksi hahmo animaatioissa
- Bones luuston luominen yksinkertaiseen malliin
- Skin -modifier ja Envelopes -asetukset
- Biped luuston luominen hahmo malliin
- Biped luuston animointi
Valaisun luominen
- Erilaisten valaisumallien luominen
- Valojen lisäasetukset ja hyödyntäminen
Efektien luominen
- Environment efektit
- Partikkeli efektit
Edistyneet renderöintitekniikat
- Uusimmat renderöintitekniikat
- Erilaisten valaisumallien hyödyntäminen
- Renderöinnin lisäasetukset
Tätä aihetta kouluttaa
Aiheeseen liittyviä kursseja
Markku Hyttinen
Markku on kokenut digitaalisen grafiikan ammattilainen, yrittäjä sekä kouluttaja. Hän on toiminut pelialalla yli 23 vuotta pääasiallisesti yrittäjänä. Koulutukseltaan Markku on Tietokoneanimaattori (SKÄT 1998) ja työt digitaalisen grafiikan parissa hän…