Mudbox perusteet

Mudbox ohjelman avulla muokkaat ja maalaat malleista näyttävämpiä versioita hetkessä. Sculptaus, eli 3D-mallin muovailu erilaisilla työkaluilla ja keinoilla, on nykyaikainen tapa työstää 3D-malleista monimutkaisempia ja näyttävämpiä kokonaisuuksia. Mudbox on sculptaus-ohjelma joka toimii suoraan yhteen Autodeskin 3DsMax ja Maya -ohjelmistojen kanssa, ja tarjoaa hyvät työkalut mallien sculptaukseen sekä tekstuurien luomiseen (3D Paint). Kurssille osallistuminen vaatii perustiedot ja taidot 3D-ohjelmistoista (esim. 3DsMax perusteet kurssin läpikäymisen). Kurssi sopii niille jotka haluavat luoda näyttävämpiä 3D-malleja tehokkaasti..

Kurssilla opit mm.

  • Sovelluksen käyttöliittymän
  • Sculptauksen perusteet
  • Hahmojen muokkauksen työkalut
  • 3D Paint perusteet ja työkalut
  • Mallien tuomisen muokattavaksi muista ohjelmista kuten 3Ds Max
  • Mallien viemisen animoitaviksi muihin ohjelmiin kuten 3Ds Max
  • Erilaisten lisätekniikoiden käyttämisen kuten Normal Map kuvien laskemisen

Kurssin kohderyhmä

Kurssi sopii kaikille 3D-grafiikan perusteet jo hallitseville. Opiskelu tapahtuu hands on -tyyppisesti käytännön harjoituksina.

mudbox
Edistynyt

Kesto: 1pv
Hinta: 1 190 €
hinnat ALV 0 %

Kurssit

Käyttöliittymä

  • Valikot
  • Näkymien hallinta ja navigointi
  • Tärkeimmät pikanäppäimet

Sculptauksen perusteet ja työkalut

  • Tasot
  • Työkalut ja niiden asetukset
  • Työkalujen tehokeinot

3D Paint perusteet ja työkalut

  • UV Mapping perusteet
  • Paint Työkalut ja niiden asetukset

Mallien tuominen 3DsMax ja muista 3D-ohjelmistoista muokattavaksi

  • Formaatit ja asetukset

Mallien vieminen takaisin 3DsMax tai muihin 3D-ohjelmistoihin esim. animoitavaksi

  • Formaatit ja asetukset

Erilaisten lisätekniikoiden käyttäminen kuten Normal Map kuvien laskeminen

  • Normal kuvien laskemisen asetukset ja työvaiheet
  • Occlusion kuvien laskemisen asetukset ja työvaiheet

Tätä aihetta kouluttaa

Aiheeseen liittyviä kursseja

Markku Hyttinen

Markku on kokenut digitaalisen grafiikan ammattilainen, yrittäjä sekä kouluttaja. Hän on toiminut pelialalla yli 23 vuotta pääasiallisesti yrittäjänä. Koulutukseltaan Markku on Tietokoneanimaattori (SKÄT 1998) ja työt digitaalisen grafiikan parissa hän…

Lue lisää